راهنمای پوشاک و لوازم ورزشی

لباس ورزشی مناسب تابستان چیست؟

لباس ورزشی مناسب تابستان چیست؟

به نظر شما بهترین لباس ورزشی مناسب تابستان کدام است؟ در فصل تابستان باید چه نوع لباس ورزشی بخریم تا در آن احساس راحتی داشته باشیم و بیش از اندازه عرق نکنیم؟ از آنجا که فصل تابستان هوا خیلی گرم می‌شود، داشتن تحرک و ورزش کردن هم می‌تواند باعث افزایش تعریق بدن شود و در نتیجه، ممکن است به مشکلاتی مانند عرق‌سوز شدن و افزایش بوی بد عرق دچار شوید. به همین دلیل باید در فصل تابستان لباس‌های ورزشی با کیفیت و مناسبی بخرید تا بتوانید از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری نمایید. 

این موضوع برای کسانی که مجبور هستند در فضای باز ورزش کنند، اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال، برای خرید لباس فوتبال باید حتما لباسی بخرید که برای فصل تابستان مناسب باشد؛ زیرا ورزش فوتبال در فضای باز است و اگر لباس شما استاندارد نباشد، با بیش از اندازه عرق کردن احتمال گرما زده شدن شما وجود دارد. در ادامه مطلب، مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید لباس ورزشی در فصل تابستان به آنها توجه کنید را نام می‌بریم. برای خرید لباس ورزشی مناسب فصل تابستان، حتما موارد زیر را مد نظر قرار دهید. 

جنس لباس ورزشی مناسب فصل تابستان

اول از همه، برای فصل تابستان باید لباسی بخرید که جنس آن از پلاستیک نباشد. جنس لباس شما اهمیت زیادی در میزان تعریق بدنتان دارد. بهترین جنس برای خرید کیت فوتبال و لباس ورزشی مناسب فصل تابستان که از عرق کردن بیش از حد بدن شما جلوگیری می‌کند، لباس‌هایی از جنس نخ پنبه است.

 لباس‌های پنبه‌ای یا نخ پنبه، تعریق بدن را به خود جذب می‌کنند. به همین خاطر عرق روی بدن شما نمی‌ماند و حساسیتی به وجود نمی‌آید. از طرف دیگر، لباس‌های نخ پنبه برای ورزش کردن از آن جهت مناسب هستند که وزن بسیار کمی دارند و موقع دویدن و ورزش کردن، احساس سنگینی به شما دست نمی‌دهند.

همچنین این لباس‌ها هیچ‌گونه حساسیتی به وجود نمی‌آورند و برای کسانی که پوست حساسی دارند، مشکلی به وجود نمی‌آورند.

به طور کلی، لباس‌های نخ پنبه‌ای دوستدار محیط زیست هستند و از تمام جوانب برای ورزش کردن گزینه‌ای عالی به شمار می‌آیند. پس می‌توان گفت که این لباس‌ها بهترین جنس لباس ورزشی مناسب تابستان هستند که برای سلامتی ورزشکاران عملکرد بسیار خوبی دارند. 

سایز لباس ورزشی مناسب فصل تابستان

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید حتی برای خرید لباس ورزشی باید به سایز آن نیز توجه کنید. اگر لباس ورزشی بیش از اندازه برای شما چسبان باشد، به هیچ عنوان احساس راحتی در آن نخواهید داشت و نمی‌توانید به درستی حرکات ورزشی را انجام دهید. از طرف دیگر، پوشیدن لباس‌های خیلی گشاد نیز باعث می‌شود که بین دست و پای شما باشد و عملکرد خوبی در ورزش کردن از خود نشان ندهید.

به همین دلیل سعی کنید لباسی برای فصل تابستان انتخاب کنید که نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشد. به طوری که دقیقا متناسب با سایز بدن شما دوخته شده باشد؛ اما در هر صورت باید موقع خرید حتما به راهنمای انتخاب سایز لباس فوتبال توجه کنید تا مطمئن شوید که آیا لباس مورد نظر شما با سایز بدنتان هماهنگ است یا خیر. همچنین سعی کنید لباسی بخرید که در آن احساس راحتی دارید و بیش از اندازه به بدنتان نمی‌چسبد. 

رنگ لباس ورزشی مناسب فصل تابستان

از دیگر فاکتورهای قابل توجه برای انتخاب لباس ورزشی مناسب تابستان که باید حتما مد نظر قرار دهید، رنگ لباس است. برای فصل تابستان باید آن دسته از لباس‌های ورزشی را انتخاب کنید که رنگ روشنی دارند؛ زیرا اگر رنگ لباس شما تیره باشد، نور خورشید و گرما را به سمت خود جذب می‌کند. در نتیجه دمای بدن شما می‌تواند بیش از اندازه افزایش پیدا کند.

به این ترتیب، میزان تعریق بدن بیشتر می‌شود و نمی‌توانید عملکرد خوبی در فصل تابستان از خود نشان دهید. به همین دلیل سعی کنید تا حد امکان لباس‌های ورزشی به رنگ روشن؛ مانند سفید، شیری، کرمی، گلبهی، آبی کمرنگ و سایر موارد این چنینی بخرید. 

نکات بهداشتی برای رسیدگی به لباس‌های ورزشی مناسب فصل تابستان

اگر شما هم به دنبال لباس ورزشی کیت پوش هستید و می‌خواهید برای فصل تابستان آن را تهیه کنید، لازم است به برخی نکات بهداشتی توجه کنید. این نکات بهداشتی باعث می‌شوند که عملکرد شما در لباس‌های ورزشی در فصل تابستان خیلی بهتر باشد. در این قسمت، برخی از این نکات بهداشتی که باید حتما موقع خرید لباس ورزشی مناسب تابستان به آن‌ها توجه کنید را معرفی می‌کنیم.

برای ورزش کردن لباس‌های خیلی کهنه و قدیمی را کنار بگذارید و لباس‌های مناسبی به تن کنید.

  • بعد از هر بار ورزش کردن، لباس‌های ورزشی خود را بشویید تا عرق در آن باقی نماند؛ زیرا با نشستن لباس، شرایط مناسبی برای رشد باکتری‌ها ایجاد می‌شود.
  • حتما بعد از اتمام ورزش، لباس خود را عوض کنید.
  • هر زمان که به تمرین می‌روید، یک جفت جوراب اضافه نیز با خود داشته باشید تا بعد از تمرین بتوانید آن را عوض کنید.
  • موقع ورزش کردن به هیچ عنوان از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نکنید؛ زیرا وقتی از کرم استفاده می‌کنید به خاطر داشتن تحرک زیاد ممکن است دچار عرق کردن شوید. با تعریق منافذ پوست باز می‌شوند و مواد موجود در کرم از طریق این منافذ به داخل پوست نفوذ پیدا می‌کنند و باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شوند.
  • قبل از ورزش، حتما دوش بگیرید و از مواد بهداشتی ضدتعریق استفاده کنید تا لباس شما بوی کمتری بگیرد.

بهترین لباس‌های ورزشی تابستان

اکنون که وارد گرمای تابستان شده‌ایم، خیلی از افراد ممکن است برای خرید لباس ورزشی در این فصل دچار چالش شوند. در این قسمت، برخی از مهم‌ترین لباس‌های ورزشی مناسب تابستان که به آنها نیاز دارید را نام می‌بریم. سعی کنید برای خرید هر یک از این موارد، به فاکتورهایی که پیش از این گفتیم توجه نمایید.

کفش ورزشی با قابلیت انتقال هوا

کفش ورزشی یکی از مهم‌ترین لوازمی است که باید در کنار لباس خود برای فصل تابستان بخرید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید خیلی از کفش‌های ورزشی دارای قابلیت انتقال هوا هستند که با استفاده از این ویژگی، هوای داخل کفش را به بیرون منتقل می‌کنند و هوای بیرون را نیز وارد کفش می‌کنند.

این قابلیت باعث می‌شود که پای شما عرق نکند و بتوانید به‌راحتی کفش را بپوشید و حرکات ورزشی را انجام دهید. موقع خرید کفش ورزشی نیز مطمئن شوید که کفش دقیقاً سایز پای شما طراحی شده است و خیلی تنگ یا گشاد نیست.

شلوارک ورزشی

برای خرید شلوارک ورزشی در فصل تابستان حتما به میزان انعطاف پذیری پارچه آن توجه کنید. شلوارک شما باید کاملا سبک وزن و راحت باشد تا بتوانید انواع حرکات کششی مربوط به پا را با استفاده از آن انجام دهید. همچنین برای ورزش‌هایی مانند فوتبال که پا نقش اصلی را ایفا می‌کند، بهتر است حتما شلوارک‌های با کیفیتی را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید لوازمی مانند سوئیچ یا گوشی تلفن خود را به همراه خودتان تا مسافتی منتقل کنید، می‌توانید از شلوارک‌های جیب‌دار استفاده نمایید.

تاپ ورزشی

تاپ‌های ورزشی تنوع بسیار زیادی دارند و مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب این لباس‌ها، جنس آن‌ها است. بیشتر مواقع، پزشکاران حرفه‌ای لباس‌هایی با جنس نخ پنبه، فلامنت یا اسپندکس را برای تاپ انتخاب می‌کنند. این جنس‌ لباس‌ها تعریق بدن را به خود جذب می‌کنند، به طوری که موقع تمرین کردن در فصل تابستان اصلا اذیت نمی‌شوید. همچنین شما می‌توانید برای راحتی بیشتر خود، از تاپ‌های آستین حلقه‌ای استفاده کنید. با استفاده از این تاپ‌ها، بازوان شما به راحتی خم می‌شوند و می‌توانید عملکرد خیلی بهتری در ورزش و حرکات خود داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب مهم‌ترین اطلاعاتی که باید برای خرید لباس ورزشی مناسب تابستان به آنها توجه کنید را نام بردیم. به کمک این اطلاعات، متوجه شده‌اید که برای خرید انواع لباس‌های ورزشی مانند تاپ، شلوارک و کفش باید به چه فاکتورهایی توجه نمایید. در فصل تابستان که هوا بیش از اندازه گرم می‌شود، باید لباس‌هایی بخرید که احتمال تعریق بدن شما را کاهش بدهند و حتی اگر بدن شما هم عرق کنند، آن را به خود جذب نمایند. در این صورت، عملکرد شما در ورزش نیز فوق‌العاده بهتر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *